Show simple item record

dc.date.accessioned2023-01-20T10:16:00Z
dc.date.issued2008-01-09ca
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12966/2328
dc.descriptionEnregistrat al Teatre Romea (Barcelona)ca
dc.description.abstractEl 14 de febrer de 1791, el comte Von Walsegg, gran amant de la música, va veure com la seva jove esposa Anna moria abans de fer els vint-i-un anys. El comte va manar erigir un mausoleu i després va encarregar de manera enigmàtica a W. A. Mozart la composició d'un rèquiem. Mozart no va poder acabar l'encàrrec, ja que la mort el va sorprendre quan l'estava escrivint, i va ser el seu deixeble Süssmayr qui el va finalitzar. L'introit i el Kírie són íntegrament obres de Mozart. A la Seqüència (quasi completa fins al vuitè compàs de Lacrimosa) i a l'Ofertori, Mozart va proporcionar les parts vocals i el baix xifrat, amb algunes instruccions per a l'orquestració. Al Sanctus i a l'Agnus Dei, Mozart ja no va arribar a intervenir-hi i va ser Süssmayr qui els va escriure totalment. A Mozart, Salieri i el Rèquiem inacabat s'interpreta només la part de música totalment o parcial creada per W. A. Mozart D'altra banda, A. S. Puixkin va néixer a Moscou vuit anys després de morir Mozart, en una època en què es va escampar un rumor tan fals com imparable i llegendari, que Mozart va morir enverinat per Salieri. Els biògrafs més recents de Mozart han descartat del tot aquesta hipòtesi, i atribueixen la mort de Mozart a les sals de mercuri que ell,.com tants altres, prenien per "alleujar" els mals de la sífilis. Aquestes sals es dipositaven als ronyons fins a arruïnar aquests òrgans. Tant se val, la llegenda era prou poderosa i d'aquí que Puixkin (a qui se'l comparava sovint amb Mozart, tant pel seu art de saber transformar en bellesa tot el que feia, com pel seu caràcter juganer i rebel) l'aprofités per fer-ne una de les seves tragèdies curtes. En l'obra de Puixkin, allò que porta Salieri a enverinar Mozart no és l'enveja per l'èxit del músic de Salzburg, sinó que Mozart sigui un artista que fa passar la virtut de l'art per damunt dels copets amistosos a l'esquena i els privilegis socials. En l'última intervenció de Mozart en la tragèdia diu: "Som pocs els escollits, els desvagats // que podem NO ocupar-nos del profit // i en tenim prou amb servir la bellesa!"ca
dc.formatVídeoca
dc.format.extent00:19:01ca
dc.language.isocatca
dc.rightsEl MAE facilita l’accés a aquests materials únicament amb finalitats educatives i de recerca. Per a qualsevol altra finalitat, és responsabilitat dels usuaris la tramitació dels drets. Contacteu amb biblioteca.itb@institutdelteatre.cat si necessiteu suport.ca
dc.subject.classificationTeatreca
dc.titleMozart, Salieri i el Rèquiem inacabatca
dc.typeEspectacleca
dcterms.provenanceBerta Cabré (Vidua de Quim Lecina)
dc.date.updated2023-03-21T17:25:53Z
dc.description.placeBarcelona (Catalunya)ca
dc.identifier.bdec12713
dc.rights.accessRestricted access to the local communityca
dc.date.lift10000-01-01
dc.contributor.directorLecina, Quim
dc.contributor.directorVidal, Helena
dc.contributor.directorCarrasco, Elisenda
dc.contributor.musicianGarriga, Míriam
dc.contributor.musicianMiguel, Nerea de
dc.contributor.musicianRomaní, Oriol
dc.contributor.musicianArquimbau, Elisenda
dc.contributor.musicianCordomí, Marta
dc.contributor.musicianAzcona, Roger
dc.contributor.musicianGarcia, Natan
dc.contributor.musicianAlís, Cristina
dc.contributor.musicianCarrasco, Elisenda
dc.contributor.musicianCamps, Jonathan
dc.contributor.musicianRiva, Germán de la
dc.contributor.musicianPastor, David
dc.contributor.musicianCasals, Albert
dc.contributor.musicianBertral, Montserrat
dc.contributor.musicianHernández, David
dc.contributor.performerLecina, Quim
dc.contributor.performerSevilla, Toni
dc.contributor.composerRomaní, Albert
local.convertittrue


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record