• en
    • català
    • español
    • English
    • LoginRegister
  • English 
    • català
    • español
    • English
  • Login
Arxiu Audiovisual de les Arts Escèniques de Catalunya Institut del teatre Diputació de Barcelona  Arxiu Audiovisual de les Arts Escèniques de Catalunya
Arxiu Audiovisual de les Arts Escèniques de Catalunya
View Item 
  •   Arxiu Audiovisual de les Arts Escèniques de Catalunya Home
  • ESCENA
  • Teatre
  • View Item
  •   Arxiu Audiovisual de les Arts Escèniques de Catalunya Home
  • ESCENA
  • Teatre
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mozart, Salieri i el Rèquiem inacabat

 Restricted access
Date2008-01-09
TypePerformance
Subject areaTheater
DescriptionEl 14 de febrer de 1791, el comte Von Walsegg, gran amant de la música, va veure com la seva jove esposa Anna moria abans de fer els vint-i-un anys. El comte va manar erigir un mausoleu i després va encarregar de manera enigmàtica a W. A. Mozart la composició d'un rèquiem. Mozart no va poder acabar l'encàrrec, ja que la mort el va sorprendre quan l'estava escrivint, i va ser el seu deixeble Süssmayr qui el va finalitzar. L'introit i el Kírie són íntegrament obres de Mozart. A la Seqüència (quasi completa fins al vuitè compàs de Lacrimosa) i a l'Ofertori, Mozart va proporcionar les parts vocals i el baix xifrat, amb algunes instruccions per a l'orquestració. Al Sanctus i a l'Agnus Dei, Mozart ja no va arribar a intervenir-hi i va ser Süssmayr qui els va escriure totalment. A Mozart, Salieri i el Rèquiem inacabat s'interpreta només la part de música totalment o parcial creada per W. A. Mozart D'altra banda, A. S. Puixkin va néixer a Moscou vuit anys després de morir Mozart, en una època en què es va escampar un rumor tan fals com imparable i llegendari, que Mozart va morir enverinat per Salieri. Els biògrafs més recents de Mozart han descartat del tot aquesta hipòtesi, i atribueixen la mort de Mozart a les sals de mercuri que ell,.com tants altres, prenien per "alleujar" els mals de la sífilis. Aquestes sals es dipositaven als ronyons fins a arruïnar aquests òrgans. Tant se val, la llegenda era prou poderosa i d'aquí que Puixkin (a qui se'l comparava sovint amb Mozart, tant pel seu art de saber transformar en bellesa tot el que feia, com pel seu caràcter juganer i rebel) l'aprofités per fer-ne una de les seves tragèdies curtes. En l'obra de Puixkin, allò que porta Salieri a enverinar Mozart no és l'enveja per l'èxit del músic de Salzburg, sinó que Mozart sigui un artista que fa passar la virtut de l'art per damunt dels copets amistosos a l'esquena i els privilegis socials. En l'última intervenció de Mozart en la tragèdia diu: "Som pocs els escollits, els desvagats // que podem NO ocupar-nos del profit // i en tenim prou amb servir la bellesa!"
NotesEnregistrat al Teatre Romea (Barcelona)
Duration00:19:01
LanguageCatalan
PlaceBarcelona (Catalunya)
FormatVídeo
URIhttp://hdl.handle.net/20.500.12966/2328
RightsMAE provides access to these materials for educational and research purposes only. For any other purposes, it is the responsibility of the users to process the rights. Contact biblioteca.itb@institutdelteatre.cat for assistance.
Access rightsRestricted access
Collections
  • Teatre [167]
Artistic / technical data
DirectorLecina, Quim ; Vidal, Helena ; Carrasco, Elisenda
ComposerRomaní, Albert
PerformersLecina, Quim ; Sevilla, Toni
MusiciansGarriga, Míriam ; Miguel, Nerea de ; Romaní, Oriol ; Arquimbau, Elisenda ; Cordomí, Marta ; Azcona, Roger ; Garcia, Natan ; Alís, Cristina ; Carrasco, Elisenda ; Camps, Jonathan ; Riva, Germán de la ; Pastor, David ; Casals, Albert ; Bertral, Montserrat ; Hernández, David
  View Usage Statistics
Metadata
Show full item record



Copyright © 2018 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | All rights reserved | Legal warning
Contact Us | Send Feedback
 

 

Logo MAE

Browse

All of Arxiu Audiovisual de les Arts Escèniques de CatalunyaCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorshipsTitlesSubjectsKeywordsTypesThis CollectionBy Issue DateAuthorshipsTitlesSubjectsKeywordsTypes

Copyright © 2018 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | All rights reserved | Legal warning
Contact Us | Send Feedback